Wednesday, July 20, 2011

daily life.....aBhen

selamat malam semua....
saya nak kongsi cerita saya pada hari ini....
sebagai manusia kita memang melakukan silap dan salah..
tiada manusia sempurna di dunia ini..
meskipun tidak kelihatan dia bersalah..
tetapi adakalanya hatinya juga bersalah....
hari ini aku nak citer pasal aku jadi IC Pengakap masa perhimpunan UB...
hehe....kata nak cover supaya x kena pilih jadi komander dan pemidato...
rupa-rupanya dah dipilih dah...
naik geram aku...
tapi tak pe..sebagai guru katakan..kite kena berani....
aku tak kisah sebenarnya kerana "mencuba jangan merungut"
hehe.....best kan....

lepas tu..masuk kelas BMK....
aku membuat pidato secara spontan..tapi..
aku dah hafal teks tu...hoho
aku memang suka bercakap depan orang ramai...
malangnya kadang2 aku tak konfiden langsung dgn diri sendiri....
hehe....nak cerite lagi....tadi pkul 10.30 kan waktu rehat,...
aku terus la balik bilik....
aku tertidur sebab letih sangat...bagi aku...
aku tak suka orang lihat aku dalam keletihan..
aku lewat 10 minit masuk kelas en.Mamat...
biasa dah buat kerja gila tu...

petang...
aku tido sampai tak sedar diri...
memang best gile oi...
dah la hujan...
sejuk lagi tu...
lepas tu...aku mandi kat kolam renang bersama dengan geng2 sekaki...
GIRA dan JALIR...
kadang2 geram la dengan dia orang ni....
tp best jugak kawan dgn dia org...lawak...
huhuh....
GIRA=Janggut dan JALIR=Tepu...
aku dari sekolah lagi suka buat nama org...aku cuma risau org tak suka...

malam...
aku buat folder mate lepas makan dengan si Tepu...
buat folder ni la aku benci..
tak de guna...
rasa menyampah la..
lebih2 lagi Mate...macam minor je..buang duit....
......tolong.....

sekarang...
aku berfikir nak balik kampung ke tidak...
kalau balik aku boleh jumpa ibu..
sebut jak ibu..
memang aku sedih....
sebab ibu la orang yang mahamemahami aku...

lepas ni..
aku nak kemas barang kejap...
nak siap untuk beradu...
beradu tido la..
bagi yang tak tahu..
tak sabar nak kelas en.Mamat esok.........
best giler kalau dia ajar...
ok....nyte semua....luv u all....

No comments:

Post a Comment